Caritat

• Acollida.

Administració

Classes de castellà

"Obrint portes", taller de costura

Promoció i treball

Projecte d'infància

"La Troballa", tenda solidària

Economat Betània

Mans Unides

Menjador de Lima

Please reload

Càritas parroquial s’encarrega de l’atenció primària de cada zona parroquial. En ella es fa l’acolliment a les persones, es dóna assessorament i se les deriva a l’Ajuntament, a altres recursos públics, als projectes interparroquials o als serveis de Càritas diocesana.

Durant el curs 2015-2016 es duen endavant dos torns d’adults per a la formació en llengua castellana.

Funcionen segons el següent horari: els dilluns i dimecres de 15.45 a 16.45 (horari especial per a mares) i dilluns i dijous de 20 a 21,30 h. S’atén a un total de 105 alumnes (homes i dones) per part de 8 voluntaris.

El taller es realitza en tres dies: dilluns de 9.30 a 11.30, dimarts de 10.30 a 11.30 hores i dimecres de 15.30 a 17. El dilluns s’ensenya costura, el dimarts formació humana i el dijous es fan manualitats.

Tenim un total de 7 voluntàries per a dur endavant el taller que pot acollir fins a 20 dones. Es realitza a Sant Francesc Xavier, al barri del Raval.

A finals de 2014 es posa en marxa l’equip, que pretén assessorar, acompanyar i formar a les persones amb dificultats per aconseguir un treball. Ofereixen informació, dotació de ferramentes per a trobar treball i la potenciació de les capacitats a través de la formació.

Es pot accedir a través de l’atenció primària de la Càritas parroquial corresponent. Actualment el porten endavant 5 voluntaris.

La TROBALLA vol ser un espai creat per a la sensibilització en el consum responsable, el reciclatge i la reutilització. Difon també els principis del Comerç  Just i el treball de persones en risc d’exclusió social. L’equip actual són un grup de 20 persones de distintes edats que, de dilluns a dissabte, obrin la Troballa.

A més d’atendre la botiga: hem rebut la visita de col·legis la qual cosa ha permés el donar-nos a conéixer entre els escolars i professors; s’ha participat en la Campanya de Pobresa zero i punts de venda com Expo-Algemesí, en altres pobles com Vilamarxant i Tuejar, en les parròquies de València del Pilar-Sta Lucía, Sant Antoni de Pàdua i Sant Bertomeu; hem estat presents als encontres comarcals de Càritas, al mercat tant en la celebració del dia de comerç just com en els dissabtes propers a Nadal i també en actes solidaris al Teatre municipal com el festival de Nadales.

El total de famílies acollides a l’economat, entre totes les parròquies fou 188 i el total de les persones beneficiades 786. L’import de productes subministrats ha pujat a 30713,59€ (pagats per les famílies 7.034,38 €, assumits per Càritas 23679,22 €).

El projecte d’atenció a xiquets i xiquetes de 3 a 16 anys (aproximadament) ofereix els dissabtes, de 11.30 a 13.00, activitats de reforç escolar, tallers manuals i jocs.

Es pretén ajudar al desenvolupament personal dels menors i compensar les carències culturals que molts d’ells tenen per tal d’aconseguir una major integració social. El curs 15-16 assisteixen una mitjana de 20 xiquets i xiquetes i són atesos per 8 voluntaris.

Cada parròquia aporta un 70% de les col·lectes, que es realitzen cada segon diumenge de mes, al fons de Càritas interparroquial per a manteniment de les seues accions i projectes.